CZECHCRUNCH: Chtěl Čechům nabídnout designový nábytek, který zaujme.
Při studiích na vysoké škole kolem roku 2013 pracoval Petr Mudra pro společnost, která vyráběla nábytek pro jeden významný nábytkářský řetězec v Česku. Tehdy také vznikaly první internetové obchody, které prodávaly právě nábytek, a Mudrovi se to zalíbilo. Rozhodl se, že na český trh přinese dostupný designový nábytek a s ním i něco nového, co tu dosud nebylo. „A troufám si tvrdit, že se nám to i po letech stále daří,“ říká pro CzechCrunch.
Svůj internetový obchod pojmenoval Petr Mudra jednoduše a jasně – Designovynabytek.cz. Z Plzně během let vybudoval rostoucí e-shop, který svým nábytkem, dekoracemi a doplňky všeho druhu oslovuje stále více zákazníků. Letos je v plánu v tržbách dosáhnout na 180 milionů korun a příští rok vyrůst rovnou na dvojnásobek. Skladem má Designový nábytek přes dva tisíce produktů.
„Sledujeme růst poptávky po skladovém zboží s možností doručení do druhého dne. Český zákazník je jeden z nejnáročnějších zákazníků v Evropě, a to díky vysoké laťce, kterou nastavila konkurence nejen v oboru nábytku,“ popisuje Mudra situaci na trhu, do něhož vstupují jak velcí etablovaní hráči, tak i progresivní e-shopy. Právě kvůli zvyšující se poptávce se chystá Designový nábytek vybudovat nové skladové prostory.
V Chotíkově u Plzně staví firma novou skladovou halu o rozloze 2,5 tisíce metrů čtverečních, k níž jsou přidruženy i kancelářské prostory. „Sklad bude vybaven mobilními regálovými systémy, tzv. klasické regály umístěné na mobilním podvozku, díky kterým můžeme zvýšit kapacitu skladu až o 90 procent,“ říká Mudra. Může si to dovolit i díky tomu, že je jeho e-shop ziskový a veškeré volné finance investuje zpět do rozvoje.
Do Česka Designovynabytek.cz dováží nadčasové kousky od výrobců z celé Evropy včetně značek jako Zuiver, Tabanda, Marco Barotti, Dan Form, Take Me Home, Bold Monkey, Dutchbone či Bloomingville. V nabídce najdete vše od stolů přes úložné prostory a postele či pohovky až po židle, osvětlení i doplňky k vaření a stolování. Do budoucna chce však stále více stavět také na vlastních značkách a produktech, které plzeňský e-shop vyrábí kompletně v České republice ve spolupráci se společností Arbyd.
„Snažíme se jít odlišnou cestou než konkurenční e-shopy, kdy si pod jejich ‚vlastní značkou‘ můžete představit nejrůznější levné výrobky z Číny. V současnosti je tato strategie na začátku, ale věříme, že v budoucnu se bude jednat o jednu z našich konkurenčních výhod. Nyní testujeme maloobchodní prodej v České republice, abychom v příštím roce byli schopni tyto výrobky nabídnout evropským e-shopům,“ popisuje strategii Mudra.
Aktuálně je největším odbytištěm Designového nábytku Česká republika, ale prodává také na Slovensku a exportuje rovněž do Francie, kde je dodavatelem sedacího nábytku pro hotelové řetězce. V příštím roce plánuje pod novým brandem spustit e-shop v Maďarsku a Rumunsku, aby dokázal splnit svůj plánovaný růst o sto procent. Firma investuje také do vlastního vozového parku, aby dokázala doručit i ty nejobjemnější zásilky, a brzy nabídne možnost odvozu starého nábytku a jeho následnou likvidaci.
Celý článek k dispozici zde: https://cc.cz/chtel-cechum-nabidnout-designovy-nabytek-ktery-zaujme-dnes-je-z-jeho-e-shopu-stamilionovy-byznys/